2009-05-16

Backstage

Nu har jag äntligen hållit mitt tal som jag varit så nervös över i snart en månad. Men det gick jättebra. Jag glömde helt bort att det var någon publik som lyssnade på mig när jag väl stod där.

Värre var det att vänta backstage innan talet. Jag lyckades hälla i mig allt för mycket kaffe, vatten och juice innan och fick springa på toaletten säkert tre gånger på en timma. Och när Philippe dessutom vann andrapris blev jag än mer nervös och helt tårögd.

Men nu är det över och de som lyssnade på mig säger att det var ett bra tal.

6 kommentarer:

Daniel Langkilde sa...

härligt! visst att det skulle gå bra!

Anna-Maria sa...

Bra jobbat, Alex!

Sa du andrapris?! Wow, stort grattis Philippe! Alex/UG, se till att mediemaskineriet dras igång så fort ni kommer hem.

Ha det himla kul på resan nu! Det är ju nu det verkliga äventyret börjar. : )

Unknown sa...

Snyggt jobbat Alex! ..och grattis till Philippe. Nu får ni ha det så sköj på resten av resan. Stora kramar från Pappa o Ylva

Ann sa...

Grattis Philippe, jätteroligt. Tänkte på dig, Alex och ditt tal. Otroligt bra jobbat allihop.
Gissa vem som jobbat, förlåt joggat runt i stan. Tog 21 kilometern idag.

Unknown sa...

Mycket bra! Jag hyste inga som helst tvivel om att det skulle gå bra med talet Alexander.

Dock är det en verkligt rolig överraskning att det gick så bra för våra kära stipendiater!

Grattis än en gång!

Sehlström sa...

@Anna-Maria: Visst! Andrapris =) Och PR-maskineriet är redan igång. Intel Sverige har en PR-byrå som kommer skicka ut pressmeddelande om detta!

@Mikael: Visst ska vi ha skoj! Idag har vi åkt bil hela dagen över Sierra Grande (tror vi det heter). Det har varit jättevarierande natur. Det kommer en längre sammanfattning om det senare.

@Ann: Tack tack! Och hoppas du fick en bra tid på GBG-varvet!

@Anders: Jag har nog fått mersmak. Du får vakta dina publika framträdanden så jag inte snor dem nu ;-)