2009-05-21

En dag i San Fransisco

Idag har vi varit på det naturvetenskapliga muséet Academy of Science i Golden Gate Park. Det var "free Wednesday" så kön var kilometerlång. Men det tog inte allt för lång tid att komma in. Fast väl inne var det inte så bra som vi hade hoppats på.

Något som åtminstone jag tyckte var riktigt bra var De Yung som ligger precis bredvid. Häftig byggnad som jag inte hade fattat låg i San Fransisco så jag blev mäkta förvånad när den plötsligt dök upp. Men vi gick inte in för det såg mycket dyrt ut i lobbyn.

Vi käkade istället asiatiskt och åkte sen till Golden Gate Bridge som vi knallade ut på till första pylonen. Den var massiv! Och hög vilket min höjdskräck talade om ett antal gånger för mig.

Alex och Phillipe inspekterar Golden Gate.

Efter det blev det en snabb tur på stan för att köpa biobiljetter till Star Trek och på vägen hittade vi Apple Store. Snyggt! Både huset och innehållet. En trappa helt i glas rakt innanför entrén och en gångbro även den i glas endast förstärkt av ett dragband i rostfritt stål på undersidan.

Ja och på kvällen så såg vi Star Trek i sk. IMAX. Det är enligt biljettkillen en vanlig bio fast "bigger and louder", vilket visade sig vara sant!

Inga kommentarer: