2009-05-12

First few days in Reno

Tjenare!

Det har ar mitt forsta 'blogg appearance', sa here goes:

Jag kan ju borja med att prasentera mig. Jag heter Philippe Klintefelt Collet, ar 18 ar och pluggar natur pa Goteborgs Hogra Samskola i Goteborg. Jag kvalade alltsa hit genom Utstallningen Unga Forskare-finalen i Stockholm dar jag vann det har stipendiet med mitt projekt 'Associations Between Eye Activity and Impaired Arousal'.

Resan hit gick bra, forutom att jag vid ett tillfalle rakade missta en drinkdrickande man i vit skjorta for stuart och fragade om var jag kunde ladda min laptop (pinsamt). Jetlaggen har inte varit nagot problem da den bara hjalper oss att somna.

Forovrigt har vi redan hunnit testa polen, kakat amerikanska hamburgare (eller en halv iaf.), tagit en loparrunda, skaffat lite amerikanska vanner och sedan nagon timme tillbaka fatt vara projekt inspekterade och godkanda.

Anna-Maria, du har nog ratt i det du sager. Men det ar svart att inte hoja pa ogonbrynen nar man far en chipspase till baconmackan vid frukost.

Mer far ni veta snart.

Kram och hej

3 kommentarer:

Ann sa...

Kära nån,
Hoppas att kombinationen gympadojor och chips-påsar till frukost jämnar ut sig. Kul att höra ifrån dig/er. Kollar bloggen hela tiden. Akta er för tanterna och banditerna. Kram

Gilbert sa...

Jag ser att du/ni haft mycket att göra från allra början.
Jag gratulerar i fortsättning.
Var försiktig med mat...:-) Finns franska ostar att köpa? :-)
Kram /Bisous/Pappa

Philippe sa...

Japp, vi ligger i. Jag och Alex at varsin hamburgare med blomogelost vid Lake Tahoe igar. Men jag tvekar starkt pa att den var fransk.. :) Hoppas ni har det bra darhemma.